Laseroterapia Kraków

laseroteriapia.jpg

W ostatnim czasie coraz więcej można usłyszeć na temat korzyści terapeutycznych związanych z wykorzystaniem promieniowania laserowego. Obecnie laseroterapia znajduje zastosowanie w wielu dziedzinach medycyny i rehabilitacji, dając nowe metody leczenia chorób i pozwalając na przeciwdziałanie rozwojowi patologicznych zmian. W naszych gabinetach ortopedyczno-rehabilitacyjnych w Krakowie korzystamy wyłącznie ze sprawdzonych urządzeń do laseroterapii punktowej dostarczonych przez renomowanych producentów. Przykładowe wskazania do zastosowania tego rodzaju zabiegu to:

• dolegliwości bólowe i stany zapalne,
  • zmiany zwyrodnieniowe,
  • urazy i kontuzje (zwichnięcia, skręcenia, złamania),
  • przykurcze,
  • zmiany kostne.

Naświetlanie przy użyciu specjalnego urządzenia laserowego jest polecane także pacjentom zmagającym się z rwą kulszową, chorobami o podłożu reumatycznym, owrzodzeniami oraz odleżynami. Zabiegowi z wykorzystaniem promieniowania nie powinny poddawać się osoby z ostrymi infekcjami, nadwrażliwością na światło oraz z nieleczonymi schorzeniami układu sercowo-naczyniowego. Tego typu terapia nie może być też przeprowadzana u osób, które mają wszczepione elektroniczne implanty.

Co to jest laseroterapia?

Laseroterapia to jedna z metody fizykoterapii. To metoda leczenia, w której wykorzystywane jest terapeutyczne oddziaływanie na tkanki światła laserowego. Promieniowanie laserowe jest rodzajem fali elektromagnetycznej. Najczęściej wykorzystywana w terapii laserem długość fali światła to zakresy podczerwieni (IR). Pierwsze zastosowanie lasera w medycynie miało miejsce pod koniec lat 80-tych ubiegłego wieku. Prostota, bezbolesność, bezinwazyjność i bezpieczeństwo zabiegów sprawiło, że popularność laseroterapii wciąż utrzymuje się na wysokim poziomie.

Efekty terapeutyczne laseroterapii

Oddziaływanie lasera na tkanki polega na dostarczaniu do nich energii wspomagającej naturalne procesy regeneracyjne. Dzięki temu proces gojenia w tkankach i regeneracji obszarów uszkodzenia jest przyspieszony. Efektem takiego działania jest szybsze gojenie tkanek, ograniczenie stanu zapalnego, zmniejszenie bólu. Biostymulację laserową wykorzystuje się także w terapii bólów korzeniowych, nerwobólach oraz przykurczach mięśni.

Najczęstsze wykorzystanie lasera w terapiach prowadzonych w naszych gabinetach w Krakowie to: laseroterapia barku, kolana oraz innych stawów obwodowych. Przed rozpoczęciem zabiegu indywidualnie dobieramy dawkę energii dla każdego pacjenta z uwzględnieniem przeciwwskazań. W przypadku chorób przewlekłych zazwyczaj ilość energii promieniowania jest kilkukrotnie większa w porównaniu ze zmianami ostrymi.

Laseroterapia Kraków

W naszych 6 placówkach na terenie Krakowa można skorzystać z terapii z wykorzystaniem lasera niskoenergetycznego. Urządzenia medyczne wykorzystywane w naszych gabinetach stosowane są do biostymulacji laserowej laserem o mocy do 500mW. Dostępna forma zabiegu to laseroterapia punktowa, z wykorzystaniem sondy punktowej, która pozwala na dotarcie do wszystkich obszarów narządu ruchu.