Ostrogi piętowe

Powstanie narośli kostnej (tak zwanej ostrogi piętowej) i zapalenie rozcięgna podeszwowego powoduje utrudnienia w poruszaniu się lub też całkowicie je uniemożliwia. Choroba ma charakter deformacyjno- zwyrodnieniowy.Tworzeniu się narośli towarzyszy bardzo silny ból w okolicy pięty.

Bywa, że powstała już narośl przestaje na chwilę boleć, jednak ból powraca rano, po wstaniu z łóżka, po dłuższym wypoczynku, po zgięciu palców stóp. Sama ostroga piętowa zwykle jest niewidoczna, można ją zdiagnozować na podstawie wywiadu z pacjentem, przedstawionych przez niego objawów oraz na podstawie badania  RTG i USG.

Zwykle leczenie nie jest łatwe. Ważna jest też profilaktyka: zaczynamy od noszenia obuwia amortyzującego nacisk pięty na podłoże oraz specjalnych wkładek odciążających piętę.

Jedną ze skuteczniejszych metod leczenia jest nowa metoda ESWT, wykorzystująca akustyczne fale uderzeniowe.

Terapia polega na wyzwalaniu fal o wysokiej energii w środowisku wodnym, które przez reflektor w kształcie elipsoidy skupiane są wewnątrz organizmu. Aplikacja fal następuje z częstotliwością 5-15 Hz.

W wielu badaniach naukowych stwierdzono  70-80 procent skuteczności u pacjentów, którzy wcześniej leczeni byli (bezskutecznie) metodami zachowawczymi. Najczęściej przypadków na wynik zabiegu nie trzeba długo czekać, szczególnie wtedy gdy choroba nie jest jeszcze bardzo zaawansowana. Zaletą tej metody jest minimalna inwazyjność i bezpieczeństwo. Zabieg terapii falą uderzeniową jest w niewielkim stopniu bolesny, ale nie wymaga znieczulenia.

Często już pierwsze zabiegi przynoszą ulgę. Wystarczy właściwie 5-7 zabiegów, aby usunąć problem.

Zabiegi wykonywane są we wszystkich naszych placowkach od poniedziałku do soboty w godzinach od 9.00 do 21.00

Poniżej film prezentujący taką terapię