Zaawansowana choroba zwyrodnienia stawu? Najwyższa pora wypróbować płynną endoprotezę.

'nortflex.jpg'

Czym jest płynna endoproteza Nortflex?

Preparat Nortflex nazywany jest płynną endoprotezą mazi stawowej. Jest substancją złożoną w blisko 96 procentach z oczyszczonej wody. Pozostałe 4% stanowi trójwymiarowy poliakrylamid uzupełniony jonami srebra w stężeniu około 0,0001-0025%. Masa cząsteczkowa preparatu wynosi blisko 10 milionów daltonów. Syntetyczną wiskoprotezę podaje się iniekcyjnie do wnętrza jamy stawowej gdzie może z powodzeniem zmniejszać objawy choroby i usprawniać chory staw. Zabieg jest mało inwazyjny i w szybki sposób pozwala osiągnąć oczekiwany efekt.

Mechanizm działania syntetycznej wiskoprotezy

Działanie preparatu oparte jest przede wszystkim na przywróceniu lepkości płynu stawowego. Wysoka gęstość podanej substancji wpływa na redukcję tarcia wewnątrz stawu. Podany do szpary stawowej żel zwiększa amortyzację i pomaga zachować integralność chrząstki stawowej. Dodatkowym efektem jest supresja kolonizacji mikrobiologicznej w podanym implancie co zachodzi dzięki jonom srebra zawartym w płynie iniekcyjnym. Płynna endoproteza ulega powolnemu procesowi biodegradacji. Czas działania podanego preparatu szacuje się na około 24 miesiące, co daje pacjentowi możliwość funkcjonowania bez bólu przez okres od 1-2 lat. Jest to idealne rozwiązanie dla osób, które z różnych przyczyn nie mogą lub nie chcą szybko decydować się na zabieg chirurgiczny

Jakie stawy można leczyć z użyciem Nortflex?

Choroba zwyrodnieniowa może dotyczyć wszystkich stawów. Najczęściej zmiany zlokalizowane są jednak w stawie biodrowym, kolanowym, barkowym oraz stawach kręgosłupa. Płynna endoproteza przeznaczona jest do użycia we wszystkich zmienionych chorobowo stawach. Zaopatruje się z jej użyciem staw barkowy, staw łokciowy, staw biodrowy, staw kolanowy, a także staw skokowy. Procedura podania syntetycznej wiskoprotezy do stawu jest ściśle określona dla każdej okolicy, a efekt we wszystkich stawach jest porównywalny.

Zalety płynnej endoprotezy Nortflex

Główną zaletą preparatu Nortflex jest szybki efekt działania. Hydrożel jest bio-kompatybilny i w 100% syntetyczny dzięki czemu nie powoduje reakcji alergicznych. Wykazuje wysoką lepkość co idealnie odwzorowuje naturalną maź stawową i pozwala chronić chrząstkę przed dalszą degeneracją oraz separować od siebie powierzchnie stawowe. Dodatkowo działa bakteriobójczo. Nortflex jest więc idealnym rozwiązaniem dla każdego kto chce jak najszybciej zmniejszyć objawy bólowe i poprawić swoją jakość życia na długi czas.

2019-08-09