Terapia falami uderzeniowymi

eswt.jpg

Terapia falami uderzeniowymi (ESWT) jest jedną ze skuteczniejszych metod leczenia. Polega ona na wyzwalaniu fal o wysokiej energii w środowisku wodnym, które przez reflektor w kształcie elipsoidy skupiane są wewnątrz organizmu. Fala uderzeniowa ma częstotliwość 5-15 Hz i ciśnienie 2-4 bar.

Terapia falą uderzeniową

Metoda wykorzystująca fale uderzeniowe jest doskonałą alternatywą dla leczenia operacyjnego. Przede wszystkim dlatego, że jest mało inwazyjna. Ponadto już pierwsze zabiegi przynoszą ulgę. Wystarczy najczęściej 5-7 zabiegów, aby usunąć problem. ESWT wykazuje nawet 70-80 proc. skuteczności u pacjentów, którzy wcześniej leczeni byli (bezskutecznie) metodami zachowawczymi.

Metoda ta ma zastosowanie w leczeniu:

• ostróg piętowych
  • zapalenia rozcięgna podeszwowego
  • zapalenia ścięgna Achillesa
  • zespołu mięśnia piszczelowego przedniego
  • kolano skoczka
  • łokieć tenisisty
  • łokieć golfisty
  • zespół bolesnego barku

Często na wynik zabiegu nie trzeba długo czekać, szczególnie wtedy gdy choroba nie jest jeszcze bardzo zaawansowana. Zaletą terapii falą uderzeniową jest minimalna inwazyjność i bezpieczeństwo. Zabieg jest w niewielkim stopniu bolesny, ale nie wymaga znieczulenia.